Blås opp din neste produktlansering.

I en medieverden hvor stadig flere roper enda høyere på kundens oppmerksomhet, gjelder det å være enda mer unik i din kommunikasjon med kunden. Vi konsumer media som aldri før, så noen budskap når frem. Det er bare det at det er for mange av dem, så vi forbrukere må velge hva vi eksponeres for.


Jakten på den gode ide!
Har du noen gang sittet i et brainstormings møte med et gitt budsjett med oppgaven: Hvordan få mest mulig oppmerksomhet for denne lanseringen med de midlene vi har til rådighet? Eller sagt på en annen måte, hvordan kan vi blåseopp dette budskapet make. Kreative ideer florerer, halsbrekkende stunt som media cather medias interesse, brannfakler inn i sosiale medier som får så mange shares, likes og hva det måtte være så kunden eller sjefen din tårevåt holder en julebords tale som får deg til å snu deg brydd bort? Det hadde vært noe det!




Kruttet er funnet opp…
Hvor mange ganger må man så finne opp kruttet? Det holder med en gang hevder de fleste og vi i L:uftDesignFabrikken er enige. Vår industri (oppblåsbareprodukter til salg, markedsføring og promo) er noen sjømil lengre fremme i skoene internasjonalt kontra her hjemme på det forblåste berget.
 


…Og det virker
En av de store suksessene fra det store utland er oppblåsbare produktkopier til bruk i lansering av nye produkter. Det er noe med en replikas av en mobiltelefon, en sjampoflaske eller en sko blåst opp som en forvokst kjempekopi av seg selv som trekker publikums oppmerksomhet p en unik måte.
Det finnes bøtter og spann av eksempler på slike suksesser fra andre land, folk stopper opp, kommenterer, tar bilder av og sender til venner, diskuterer om den kan være så mye som 5 meter høy eller ikke, legger ut bilde av seg selv ved siden av produktet på sosiale medier og så er snøballen i gang.

Jakten er over, byttet er Oppblåsbare produktkopier.
Så hva om du i neste brainstormingsmåte foreslår at dere tar en helsides annonse eller et par tv spotter og erstatter dette med en enorm oppblåsbarproduktkopi av produktet og plassere denne ved den blå stenen i Bergen, på aker brygge, torget i Trondheim, i Tromsø, Stavanger osv? En produktkopi koster kanskje omtrent det samme som en spot på tv, eller en notis i Stavanger Aftenblad, og man trenger vel ikke en gang å være i slekt med Neill Armstrong for å se at effekten vil være astronomisk i forhold?


Referanser fra Kongedømmet.
LuftDesignFabrikken lager stadig flere slik produktkopier, se eksempler på hvordan Uka festivalen i Trondheim, jordbærbonde Kjell Arvid og Riks TV har blås opp sine budskap på vår hjemmeside.