Effektiv markedsføring av årets festival med oppblåsbare reklame produkter.


Sommer er festivaltid i Norge, det er kanskje så mange som 1000 festivaler og alle jobber med utfordringen markedsføring i krysningspunktet, kost vs nytte.

Det er møte i festival komiteen, programmet ser bra ut, det praktiske med utstyr, camp, artister og frivillige begynner å falle på plass.
Markedsplanen ligner fjorårets, og temaet er. «Kan vi gjør noe som gir oss mye oppmerksomhet på kort tid, fortrinnsvis rett før og under festivalen?»

Ja du kan blåse opp budskapet ditt bokstavelig talt. Ta bort en notis i lokal avisen og erstatt den med en oppblåsbar reklame figur. Da har du også gjort en innvestering i annonsering du kan bruke i år og årene som kommer. Amerikanerne gjør det hele tiden, med suksess. Så her trengs ingen oppfinner av krutt, bare en klar ide på hva du vil si.

3 vanlige måter å blåse opp din festival på.
1. En oppblåsbar mega kopi av din logo eller figur. Har du en logo eller en karakter folk forbinder med ditt arrangement? Mange har det og da er det ofte så enkelt som en overdimensjonert kopi av din logo eller figur. Se for deg UKA festivalen iTrondheim sine karakteristiske bokstaver 4 meter høye i oppblåsbar utgave, en 8 meter høy kaptein sabeltann eller en oppblåsbar bil på Rudskogen.

2. En oppblåsbarballongsøyle eller vegg med fetivalens navn, dato og sted. Ja så enkelt kan det gjøres også. En oppblås reklame vil alltid bli lagt merke til, både publikum og journalister finner artige bildemuligheter og alle i ditt lokal område vet hva som skjer, når det skjer og hvor det skjer.  En reklame vegg kan også benyttes som en oppblåsbar storskjerm under konsertene ved kun å bytte ut reklamebanner med projektor duk.

3. Helbrandet telt. Et oppblåsbart telt gir deg både god markedsføring før og under festivalen din og et arrangørkontor, vip-telt eller lager under selve arrangementet. To fluer i en smekk med andre ord.

Hva skal du velge – Melk eller honningDu kan selvsagt gjøre som Ole Brumm og si ja takk begge deler. Vi vil ha et telt som lager og som også markedsfører festivalen. En oppblåsbar portal som også viser publikum hvor festival området er. Eller en av hver et telt, en reklame figur og en oppblåsbar leke som gleder publikum, gir merkverdig og markedsføre messe. Alt i samme farger og med samme logoer slik at festival området fremstår som helhetlig, ryddig og profesjonelt.

Uansett hva du velger. Du vil få oppmerksomheten du er på jakt etter, fra media, publikum og partnere når du velger en oppblåsbar reklame for å blåse opp festivalene dine i år og i årene som kommer.