Hvordan få mer ut av flere sponsorer

For en sponsor er det visuelle viktig, om jeg putter penger inn i din klubb eller ditt arrangement; hvor og hvordan vil jeg du presentere meg?

Oppblåsbar sponsor profilering hever dine arrangement i sponsorenes og deltagernes øyne. Det er godt synlig og flott visuelt, du levere med andre ord godt på de 2 viktigste parameterne en sponsor har. Eller sagt på annen måte, du gjør deg mer verdt og kan få mer ut av flere sponsorer.


I tillegg er de svært enkle å montere, tar liten plass på klubbhuset når du lagrer de, med andre ord er de også er et produkt som fungere for deg som arrangør

De mest vanlige sponsorprofileringsprodukter er oppblåsbar portaler, de er enkele å bruke, godt synlig og viser frem sponsor på en profesjonell og visuell fin måte. I tillegg er det et produkt som gir plass til mange sponsorer. En standard triumfbue/målportal på 6(m)B x 4,5(m)H kan lett ha 16 sponsorlogoer, man bør gi hver sponsor 2 logoplasser for at de skal syns godt og bli fornøyde.

Sponsor først så investeringen.
Noen selskaper tilbyr nå ramme leasing, altså en avtale som gir deg potensielt finansiering på 1, 2 eller flere oppblåsbare sponsorprofilerings produkter. Kostnader får du da ikke før du selv setter i gang produksjonen, etter at en eller flere sponsorer allerede er på plass.

Så går du til potensielle sponsorer med bilde av en portal og sier, «her kjørte sponsor, vil du ha logoene dine her de neste tre årene?»

Ved sponsor nummer tre er du i break even, de 5 neste er penger i kassen til sponsorene.
 
Spar noen plasser
Et tips er å la det være igjen noen plasser til bruk på enkelt arrangementer. Dette gir ofte høyere inntekter enn tre års avtaler. Erfaringsmessig vil også det å se det faktiske produktet i bruk øke sponsorenes interesse for å sponse deg. Så påfører du logo til disse sponsorene etter hvert som de tegner seg på. Blir det en kjempesuksess og du får tegnet flere sponsorer enn du har plass til, kan du bestille en til innenfor din ramme leasing avtale.

Potensielle inntekter
La oss si at du gir 8 sponsorer en dobbelt eksponering på din neste portal og tar 3000 nok årlig av disse sponsorene for å være med på 2 kanskje 3 arrangementer din klubb har hvert år (prisen du tar avhenger selvsagt av antall og størrelse på arrangementet) Da vil du få en årlig inntjening på 24.000 nok.

Utgifter
For å fordele kostnaden sammen med inntektene leie finansierer du en slik portal for en årlig sum på 9.500 nok eks mva. Du går ikke inn med innskudd og etter tre år kjøper du den ut for 3000 nok. Da får du et årlig overskudd på 14.500 nok de tre første årene og, denne øker da til 24.000 nok når portalen er ferdig betalt.



Hva er rammeleasing.
Ramme lesing er en mulighet til å benytte leiefinansieringen i det øyeblikket du selv måtte ønske det, for eksempel i det øyeblikket du har nok sponsorer på plass til break even.

Del denne bloggen