Starte nytt lekeland? Husk barnebursdagene!

Leos Lekeland på Forus selger barneselskaper for 30.000 kroner hver dag, og bursdager utgjør knapt en tredjedel av inntektene.
FOTO: Kristian Jacobsen  

Skill deg ut i messehallen med en oppblåsbar messestand

Oppblåsbare designstands gir deg en enkel, kostnadseffektiv og oppsiktsvekkende messedeltakelse.
Designstand er standene som gir deg det lille ekstra som utstiller. Med en oppblåsbar designstand skiller du deg ut mengden. Farge og eksponering er opptil deg. Det er nesten bare fantasien som setter grenser for hva du kan få av form, farge og lekkert design.


Slik sørger du for sikker lek i oppblåsbare sklier

Oppblåsbare sklier er en meget populær attraksjon på barnebursdager, cuper og festivaler.

Barna leker seg og de voksne trives. Selv oppblåsbare sklier er både morsomme og trygge, er det fortsatt noen få regler å følge for å være sikker på at ingenting uventet skjer.

Er det markedet til å starte opp et lekeland der du bor?

Når du skal vurdere om et område er stort nok for et lekeland, er lokalkunnskap en avgjørende faktor. Det beste utgangspunktet blir da å starte et lekeland i ditt lokal området, hvilket er utgangspunktet for de aller fleste.

Hvordan reparere et hoppeslott med leverandørens repair kit.

De fleste leverandører av hoppeslott og andre oppblåsbare produkter leverer disse inkludert et reperasjonskit. I denne bloggen skriver vi litt om hvordan dette Kitet kan brukes.
 

Hvordan starte opp et lekeland

Har du lyst til å jobbe med barn og kanskje starte opp et lekeland som gir et trygt og barnevennlig innendørs alternativ, innenfor en overkommelig investeringsramme?

Da kan oppblåsbart lekeland være det det beste alternativet for deg.

Får man mange besøkende via blogglister?

Jeg har registrert bloggen min på bloggnyheter.no i dag, så får vi se.


Bloggnyheter.no er et nettverk av bloggere, som sammen skaper ett bloggmagazin. Målet er å drive en 100% bloggdreven nyhets/magasin tjeneste, og gjennom dette styrke deltagende bloggere med å gi de en ny kontaktflate for å få flere lesere

Hvordan støpe betong i regnvær?



Det har lett for å bli for mye vann på overflaten når du støper betong og dette går ut over glatting og overflateresultat. Men har du tid til å sette opp et telt? Svaret er ja, om det er et  oppblåsbare arbeidstelt . Slike luft telt monteres på 10-15 minutter, og resultatet blir strålende.
 
Tildekking av området du skal støpe på med et byggetelt gjør ofte den store forskjellen, regnet ledes unna, det blir vindstille rundt formen og solen får ikke mulighet til å tørke ut betongen for tidlig.Tildekking av betongen din etter at gulvet er pusset ferdig gir betongen en god start på et langt liv. Med et oppblåsbart arbeidstelt er dette gjort på minutter.

Ingen fare for frost, hete, regn eller vind.
Værgudene er ikke tilpasset støpe arbeid. Tørr luft, varm luft og vind fører hver for seg til stor avdamping av betongoverflaten. På varme vår- og sommerdager må du passe på at betongen ikke tørker for fort, og om det er fare for frost, må du også dekke til betongen under tørkingen. Med sine doble oppblåsbare vegger, sørger oppblåsbare arbeidstelt for at du enkelt kan ha det varmt inne, når det er kaldt ute, eller omvendt.

Er det skikkelige regnvær tørker betongen for sakte, om du ikke har satt et håndverker telt over plattingen da.

La værgudene gjøre som de vil.
Bruker du oppblåsbart støpe telt slipper du å bekymre deg for kaldt vær, varmt vær, regnvær og vindfullt vær.




<a href="http://www.bloglovin.com/blog/4753449/?claim=t5wtzy5m2uc">Follow my blog with Bloglovin</a>

Må man søke godkjenning for å sette opp et telt?

I utgangspunktet er svaret på dette nei. Ettersom telt er en midlertidig bygning. Spørsmålet blir når et telt blir en permanent bygning.

Som hovedregel sier loven at midlertidige som skal stå mindre enn 2 måneder, kun skal varsles i brevform til kommunen og at man ikke behøver å vente på kommunens samtykke.

Byggeplasser har andre regler
Telt brukt på byggeplass har andre regler, her sier loven at plassering av bygninger, på eller i direkte tilknytning til bygge- og anleggstomt er er unntatt fra søknadsplikt og samtykke (forutsatt at tiltaket ikke plasseres slik at det hindrer allmenn ferdsel eller friluftsliv eller på annen måte fører til urimelig ulempe for omgivelsene).
Byggeplasstelt, arbeidstelt og lagertelt

Inntil 2 måneder.
Anses som tiltak som kun skal varsles i brevform til kommunen. Alle midlertidige eller transportable byggverk som skal stå mindre enn 2 måneder (tivoli, sirkus, markeds og utstillinger). Behøver ikke vente på kommunens samtykke.

Mer enn 2 måneder, mindre enn 2 år.
Behandles som søknad om tiltak uten ansvarsrett etter plan- og bygningslovens §20-2.

Mer enn 2 år
Midlertidigekonstruksjoner eller anlegg kan ikke plasseres for lenger tid enn 2 år. Konstruksjoner eller anlegg som skal stå lengere enn 2 år, anses som permanente, og er søknadspliktig etter PBL § 20-1.

På byggeplass. Tiltak som er unntatt fra søknadsplikt og samtykke .
Plassering av bygninger, konstruksjoner eller anlegg på eller i direkte tilknytning til bygge- og anleggstomt, er unntatt fra søknadsplikt og samtykke. (forutsatt at tiltaket ikke plasseres slik at det hindrer allmenn ferdsel eller friluftsliv eller på annen måte fører til urimelig ulempe for omgivelsene).

Kriterier/vilkår
Midlertidige bygninger må ikke plasseres slik at de hindrer allmenn ferdsel eller friluftsliv eller på annen måte fører til vesentlige ulemper for omgivelsene, jf. pbl §30-5.

En hall kan ikke kalles et telt.
Innholdet i denne bloggen omhandler telt. LuftDesignFabrikken selger oppblåsbare telt. Disse må ikke forveksles med haller, selv om hallene er laget i plast. Er du usikker på om din leverandør selger en hall eller et telt. Spør leverandøren.
Er det en hall, refererer vi til plan og bygningsetaten i Bærum kommune som sier følgende.
«NB! Haller av duk eller folie betraktes som bygning og kan ikke settes opp uten søknad og tillatelse».

Kilder til dette blogg innlegget:
Plan ogbygningsetaten i Bærum kommune.

Anbefalte kilder til mer informasjon
Plan- ogbygningsloven
Plan ogbyggningsetaten i din kommune
Direktoratet for byggkvalitet

Blås opp din neste produktlansering.

I en medieverden hvor stadig flere roper enda høyere på kundens oppmerksomhet, gjelder det å være enda mer unik i din kommunikasjon med kunden. Vi konsumer media som aldri før, så noen budskap når frem. Det er bare det at det er for mange av dem, så vi forbrukere må velge hva vi eksponeres for.


Jakten på den gode ide!
Har du noen gang sittet i et brainstormings møte med et gitt budsjett med oppgaven: Hvordan få mest mulig oppmerksomhet for denne lanseringen med de midlene vi har til rådighet? Eller sagt på en annen måte, hvordan kan vi blåseopp dette budskapet make. Kreative ideer florerer, halsbrekkende stunt som media cather medias interesse, brannfakler inn i sosiale medier som får så mange shares, likes og hva det måtte være så kunden eller sjefen din tårevåt holder en julebords tale som får deg til å snu deg brydd bort? Det hadde vært noe det!




Kruttet er funnet opp…
Hvor mange ganger må man så finne opp kruttet? Det holder med en gang hevder de fleste og vi i L:uftDesignFabrikken er enige. Vår industri (oppblåsbareprodukter til salg, markedsføring og promo) er noen sjømil lengre fremme i skoene internasjonalt kontra her hjemme på det forblåste berget.
 


…Og det virker
En av de store suksessene fra det store utland er oppblåsbare produktkopier til bruk i lansering av nye produkter. Det er noe med en replikas av en mobiltelefon, en sjampoflaske eller en sko blåst opp som en forvokst kjempekopi av seg selv som trekker publikums oppmerksomhet p en unik måte.
Det finnes bøtter og spann av eksempler på slike suksesser fra andre land, folk stopper opp, kommenterer, tar bilder av og sender til venner, diskuterer om den kan være så mye som 5 meter høy eller ikke, legger ut bilde av seg selv ved siden av produktet på sosiale medier og så er snøballen i gang.

Jakten er over, byttet er Oppblåsbare produktkopier.
Så hva om du i neste brainstormingsmåte foreslår at dere tar en helsides annonse eller et par tv spotter og erstatter dette med en enorm oppblåsbarproduktkopi av produktet og plassere denne ved den blå stenen i Bergen, på aker brygge, torget i Trondheim, i Tromsø, Stavanger osv? En produktkopi koster kanskje omtrent det samme som en spot på tv, eller en notis i Stavanger Aftenblad, og man trenger vel ikke en gang å være i slekt med Neill Armstrong for å se at effekten vil være astronomisk i forhold?


Referanser fra Kongedømmet.
LuftDesignFabrikken lager stadig flere slik produktkopier, se eksempler på hvordan Uka festivalen i Trondheim, jordbærbonde Kjell Arvid og Riks TV har blås opp sine budskap på vår hjemmeside.

 
 

Oppblåsbare scenetak. Raskt montering og god synlighet.

Oppblåsbare scener er mye brukt internasjonalt på fjernsyn, festivaler, konserter, utstillinger, radio road-show, teatre, og andre typer tilstelninger over hele verden.


Bakgrunnen for suksessen disse scenetakene har opplevd er flere, de tar liten plass i bil og på lager, de monteres raskt, de skaper masse oppmerksomhet og gir konserten et meget profesjonelt uttrykk.

Disse flammehemmende og vanntette scenetakene kan monteres i praktisk talt all slags vær og på alle typer underlag.
 

Scenetaket rulles ut og blåses opp på bare fire minutter. Forankres med betongelementer, vannfylte ankerfester, jordbolter eller til et kjøretøy.

Oppblåsbarescenedekker sikrer en tørr scene på din festival, konsert eller andre arrangementer.


Blåses raskt og enkelt opp ved hjelp av medfølgende vifter. Scenedekkene er både lette og stabile. Produsert med doble vegger i flamme og vannbestandig pvc som tåler norske værforhold.

Tåler opp til 22m/sek vind. Ved kraftigere vind enn 11m/sek, blir ofte værforholdene anset som så ubehagelig for både publikum og artister, at arrangementet avlyses eller utsettes.
 

Oppblåsbarescenedekker installeres enten på en scene eller direkte på bakken. Leveres i ønsket bredder, høyder og lenger, og er svært oppsiktsvekkende og gir et solid inntrykk med sitt helstøpte design.



Kan monteres på alle typer underlag. Den aerodynamiske formen gir økt stabilitet i vind. Monteres av 2 - 4 personer.

 
 
 

Oppblåsbare arbeidstelt sikrer optimale arbeidsforhold i hele byggeprosessen


Er du på jakt etter et enkelt, solid og vinterisolert lager eller abeidstelt. Oppblåsbare arbeidstelt kan være løsningen.Teltene monteres raskt og enkelt og brukes fortrinnsvis for å sikre tørr og varm byggeplass, prosjekt framdrift, material lager, prefabrikkering og avgrensning av byggeplass for uvedkommende.

Kravene til tørt bygg er som kjent bare økende.Oppblåsbare arbeidstelt brukes til å bygge inn hele byggeplasser og bygninger. Leveres som moduler i standard størrelser fra 27 m² eller som "skreddersøm" på ønskede mål.



Bilde viser oppblåsbart arbeidstelt 243 m² levert til AF gruppen. Utvendige Mål: 13,5(m)B x 18(m)L x 7(m)

Oppblåsbare arbeidstelt brukes ofte som midlertidig lager for materialer og oppbevaring av andre varer man ønsker å bevare tørre under byggeprosessen. Leveres i str fra 27 til 1000 m².Monteringstid fra 10 minutter.


Bilde viser oppblåsbart lagertelt 27 m²

Oppblåsbare arbeidstelt brukes ofte til kapping av material, reparasjon av utstyr og andre praktiske arbeidsoppgaver man ønsker å utføre i et tørt og varmt arbeidsmiljø. Leveres i str fra 27 til 1000 m². Monteringstid fra 10 minutter.


Bilde viser oppblåsbart arbeidtelt 27 m²

Oppblåsbare arbeidstelt.  Noen unike egenskaper:
Lette å lagre, transportere og montere
Leveres i ønskede lengder, bredder og høyder.
Leveres i ønsket farge med firmaprofilering om ønskelig
Kort monterings tid
Doble vegger gir god isoleringsevne
Montering.

De minste teltene (20-100m²) til for eksempel oppbevaring og kapping av materieler monteres på noen minutter. Mellomstore telt (100-200m²) monters på ca 30 minutter og store telt (over 200m²)monteres på en til to timer.

Skader/reparasjon.
Teltet leveres med reparasjonskit som inneholder blant annet pvc og lim. Eventuelle hull, flenger og rifter kan enkelt repareres på plass ved hjelp av medfølgende reparasjonskit.

Norsk leverandør.

LuftDesignFabrikken leverer oppblåsbare arbeids telt/byggeplass telt som løser behovet for tørr og varm arbeids eller lagerplass på en oppsiktsvekkende lett måte. Teltene brukes fortrinnsvis for å sikre tørr og varm byggeplass, sikre prosjekt framdrift og som avgrensning av byggeplass for uvedkommende.



Effektiv markedsføring av årets festival med oppblåsbare reklame produkter.


Sommer er festivaltid i Norge, det er kanskje så mange som 1000 festivaler og alle jobber med utfordringen markedsføring i krysningspunktet, kost vs nytte.

Det er møte i festival komiteen, programmet ser bra ut, det praktiske med utstyr, camp, artister og frivillige begynner å falle på plass.
Markedsplanen ligner fjorårets, og temaet er. «Kan vi gjør noe som gir oss mye oppmerksomhet på kort tid, fortrinnsvis rett før og under festivalen?»

Ja du kan blåse opp budskapet ditt bokstavelig talt. Ta bort en notis i lokal avisen og erstatt den med en oppblåsbar reklame figur. Da har du også gjort en innvestering i annonsering du kan bruke i år og årene som kommer. Amerikanerne gjør det hele tiden, med suksess. Så her trengs ingen oppfinner av krutt, bare en klar ide på hva du vil si.

3 vanlige måter å blåse opp din festival på.
1. En oppblåsbar mega kopi av din logo eller figur. Har du en logo eller en karakter folk forbinder med ditt arrangement? Mange har det og da er det ofte så enkelt som en overdimensjonert kopi av din logo eller figur. Se for deg UKA festivalen iTrondheim sine karakteristiske bokstaver 4 meter høye i oppblåsbar utgave, en 8 meter høy kaptein sabeltann eller en oppblåsbar bil på Rudskogen.

2. En oppblåsbarballongsøyle eller vegg med fetivalens navn, dato og sted. Ja så enkelt kan det gjøres også. En oppblås reklame vil alltid bli lagt merke til, både publikum og journalister finner artige bildemuligheter og alle i ditt lokal område vet hva som skjer, når det skjer og hvor det skjer.  En reklame vegg kan også benyttes som en oppblåsbar storskjerm under konsertene ved kun å bytte ut reklamebanner med projektor duk.

3. Helbrandet telt. Et oppblåsbart telt gir deg både god markedsføring før og under festivalen din og et arrangørkontor, vip-telt eller lager under selve arrangementet. To fluer i en smekk med andre ord.

Hva skal du velge – Melk eller honningDu kan selvsagt gjøre som Ole Brumm og si ja takk begge deler. Vi vil ha et telt som lager og som også markedsfører festivalen. En oppblåsbar portal som også viser publikum hvor festival området er. Eller en av hver et telt, en reklame figur og en oppblåsbar leke som gleder publikum, gir merkverdig og markedsføre messe. Alt i samme farger og med samme logoer slik at festival området fremstår som helhetlig, ryddig og profesjonelt.

Uansett hva du velger. Du vil få oppmerksomheten du er på jakt etter, fra media, publikum og partnere når du velger en oppblåsbar reklame for å blåse opp festivalene dine i år og i årene som kommer.


Oppblåsbare kulisser: Det fleksible valget for konserter, teater og TV produksjoner.

Enten du skal produsere en konsert, en teaterforestilling eller et TV-program, så er kulisser en vesentlig del av oppsetningen.

Jakten på løsninger som gjør produksjonen interessant og innbydende for publikum kan bli en lang jakt.. Og når du endelig finner noen som kan lage en stor blå drage som blåser flammer, har du kanskje funnet et firma som kan produsere noe laget av tre, metall eller hard plast. (Et mareritt å sende fra sted til sted og ikke minst montere).
Det er derfor oppblåsbare kulisser blir stadig mer populært blant sceneprodusenter verden over.


En helt ny dimensjon til produksjonen.
Oppblåsbare kulisser har unike egenskaper som skiller de fra ordinære kulisser. Der du tidligere kanskje har opplevd problemer med størrelse, mobilitet eller ren funksjonalitet, vil du straks oppdage at oppblåsbare kulisser har unike fordeler på disse og andre områder.


"Hvilke typer kulisser er det mulig å lage oppblåsbare?"
Det er stort sett bare fantasien som setter grenser, "kan du forestille deg det, kan vi produserer det" Dine kreative tanker kombinert med produsentens kunnskap og erfaring er det perfekte utgangspunkt for å utarbeide den kulissen du trenger, med de funksjoner og det designet du ønsker deg. Gjenskape et troll eller en annen karakter fra et eventyr? Trenger du et fjell du kan klatre i eller en kulisse som gir en følelse av å seile over havet ? Oppblåsbare kulisser kan skape den rette rammen for de fleste kulisser. Utforming, design og funksjon er helt opp til deg.


Transport og montering.
Akkurat som artistene, skuespillerne og musikerne i dine produksjoner, må kulissene fungerer og se bra ut på hver enkelt produksjon. Takket være slitesterke materialer, og enkel opp og ned rigg, vil du oppleve at oppblåsbare kulisser holder minst like bra alternative løsninger. Ikke brekker de, ikke falmer de og de pakkes helt flate og rulles sammen i en fin rull slik at de er enkle å lagre, frakte og montere.


Andre fordeler med oppblåsbare kulisser.
En av de største, er kanskje den raske oppblåsingen og derved dens evne til å levere det overaskende momentet. På et øyeblikk kan en oppblåsbar kulisse dukke opp på scenen og forsvinne like fort igjen om du vil. Dette muliggjør raske sceneskift og åpner muligheten for at et element plutselig kan dukke midt i showet.


Et unikt tv øyeblikk
Oppblåsbare kulisser holdes oppe av vifter som er stillegående og raske. På ett tv sendt show i USA i desember 2012 var temaet favoritt julegaver.  På slutten av sendingen poppet plutselig et gigantisk, oppblåsbart cruiseskip ut av en forundrings Box, det tok 12 sekunder fra signal fra produksjonslederen ble gitt til kulissen var blåst opp. Et unikt tv øyeblikk med andre ord.
 

Oppblåsbare kulisser er svært fleksible i forhold til utforming og kan lett formes for å møte spesifikke sikkerhetsforskrifter for brann, rømning og rigging etter behov. Spesial tilpassede oppblåsbare kulisser gir nærmest ubegrensede muligheter til å lage det du vil ha med et wow design som vil engasjere og trollbinde ditt publikum.